Blog 1 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jens Ernst - WaarBenJij.nu Blog 1 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jens Ernst - WaarBenJij.nu

Blog 1

Door: Jens Ernst

Blijf op de hoogte en volg Jens

15 Februari 2020 | Spanje, Barcelona

Poeh, mijn eerste 2 weken zitten erop. Mijn reis begon op 2 februari toen ik 's avonds de lucht in ging in Eindhoven. Na een rustige vlucht van 2 uurtjes stond ik dan in mijn eentje in Barcelona. Na het regelen van een ov-kaartje kwam ik rond half 11 's avonds aan in mijn hotel.
De dag erna had ik gelijk een gesprek gepland staan met mijn Spaanse tutor. In de middag kon ik dan ook mijn kamer in. Een groot appartement dat ik deel met 7 andere internationale studenten (Puerto Rico, Chili, Marokko, Cuba, Colombia en Frankrijk).
De dagen daarna stonden in het teken van de Catalaanse cultuur en het leren kennen van alle andere Erasmusstudenten. We hebben een volksdans geleerd, Catalaanse les gehad en een 4-uurs wandeling gemaakt door de heuvels achter de stad. Ook heb ik tijdens de eerste week veel andere Erasmus studenten mogen ontmoeten. Met deze groep gaan we geregeld iets leuks doen.
De tweede week ben ik gestart met de rest van mijn vakken. Ik heb mijn lessen altijd in de avond waardoor ik tot 21.30 naar school moet. Ik vind ik echter totaal geen probleem want op deze manier kan ik overdag aan school werken en genieten van de stad en de zon. De vakken die ik volg zijn erg interessant. Bij het ene vak gaan we workshops ontwikkelen betreffende aardrijkskundige onderwerpen om zo op een interactieve en coöperatieve manier les te geven. Bij het andere vak gaan we culturele aspecten en verschillen bekijken tussen Engelstalige landen (denk aan VS, Australië, India, Mozambique).
Met mijn huisgenoten heb ik minder contact aangezien iedereen druk is met zijn eigen dingen en ik dus in de avonden les heb als zij thuis zijn. De eerste twee weken heb ik me hierdoor wel wat eenzaam gevoeld op mijn kamer.
Mijn weekenden vul ik in met uitstapjes en leuke dingen doen.
Vandaag ga ik naar de wedstrijd fc Barcelona-Getafe met een klasgenoot.
Na het weekend begin ik met mijn taalcursus Spaans, ik krijg drie dagen per week les. Hoe deze lessen gaan bevallen zal ik over 2 weken laten weten.
Hasta luego!

  • 17 Februari 2020 - 09:01

    Kees-Jan:

    Een goed begin! Leuk dat je zo uitvoerig Spaans kunt leren, maak daar gebruik van.
    Succes bij de start van alle vakken!
    Kees-Jan

  • 05 Maart 2020 - 14:18

    Nienke:

    Dag Jens, leuk om te lezen dat je een fijne woonplek hebt en het goed is op de universiteit. Je leert zo veel mensen kennen met zo veel nationaliteiten! Ik ben benieuwd naar je volgende blog, die staat al online dus die ga ik snel lezen! Groetjes, Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Student aan de lerarenopleiding Aardrijkskunde die een half jaar gaat studeren aan de Universitat de Barcelona.

Actief sinds 23 Jan. 2020
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 513

Voorgaande reizen:

02 Februari 2020 - 06 Juli 2020

Minor Barcelona

Landen bezocht: