Blog 2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jens Ernst - WaarBenJij.nu Blog 2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jens Ernst - WaarBenJij.nu

Blog 2

Door: Jens Ernst

Blijf op de hoogte en volg Jens

01 Maart 2020 | Spanje, Barcelona

Mijn eerste maand in Barcelona zit er bijna op. Ik heb in de afgelopen 2 weken weer veel nieuwe dingen mogen ontdekken in de stad. Er is hier iedere week wel iets te doen. Ik ben naar een lichtfestival geweest en heb carnaval mogen vieren op het strand. Een heel aparte maar leuke ervaring, voor mij iets heel nieuws om ineens mensen verkleed op het strand te zien in plaats van verkleed in de regen en kou te zien staan. Ik heb er tot nu toe 6 lessen Spaans op zitten en ik moet zeggen dat het me nog wel aardig af gaat. Ik ben na iedere 1,5 uur les wel helemaal dood aangezien de lerares alles in het Spaans doet waardoor ik continue aan het denken blijf. Uiteindelijk zal dit wel de beste manier zijn maar voorlopig is het flink aanpoten.
We zijn met de overige vakken erg druk bezig met taken in groepjes en presenteren aan elkaar. Het presenteren in Engels gaat gelukkig erg goed en de Spanjaarden kunnen zich ook goed verstaanbaar maken in het Engels.
De afgelopen dagen ben ik wat ziek geweest dus ben ik veel binnen gebleven. Daarbij kwam ook nog het bericht dat ik en mijn huisgenoten vanaf 27 maart ons huis moeten verlaten aangezien de eigenaar er terug in wil. Aankomende weken moet ik me dus ook bezig gaan houden met het vinden van een nieuw onderkomen. Als het goed is word ik hierbij geholpen maar in hoeverre dat gaat zijn is nog maar de vraag.
In mijn volgende blog zal hier (hopelijk) meer duidelijkheid over zijn.

Adios!

P.S. Ik heb een aantal foto's en video's toegevoegd.

  • 02 Maart 2020 - 10:13

    Kees-Jan:

    Bedankt voor je blog. Ik ben benieuwd hoe het dadelijk met je vakken en de lessen gaat! Houd ons op de hoogte!
    Kees-Jan
    PS heb je deze blog ook doorgegeven aan je andere docenten, vrienden en familie?

  • 05 Maart 2020 - 14:22

    Nienke:

    Dag Jens, alweer een maand daar! Leuk om te lezen dat je lekker je gang kunt gaan in Spanje, goed aan je Spaans kunt werken en volop ondergedompeld wordt. Het is wel heel vervelend dat je een nieuwe woonplek moet zoeken. Hopelijk vind je snel wat en krijg je er hulp bij. Ik ben heel benieuwd hoe het je op de uni vergaat. Hoe zijn de vakken, de docenten en het leven in en rondom de universiteit? Ontdek je nieuwe dingen die je nog niet wist uit je eerder bezoeken aan Barcelona? Groetjes, Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Student aan de lerarenopleiding Aardrijkskunde die een half jaar gaat studeren aan de Universitat de Barcelona.

Actief sinds 23 Jan. 2020
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 514

Voorgaande reizen:

02 Februari 2020 - 06 Juli 2020

Minor Barcelona

Landen bezocht: